• Konkurence na trhu práce slábne. Největší šanci najít volné místo mají lidé z Plzeňska. Naopak je tomu na Ústecku.   
  • Nejčistší vzduch je na Vysočině. Ústecko se znečištěním bojuje, ale docela úspěšně. Z krajů se zlepšilo nejvíc.    
  • Nebojíte se někdy, že váš dotaz spadne do spamu? Víc než ½ bank a pojišťoven vám pošle potvrzení, že zprávu obdrželi.   
  • Češi jsou národ pejskařů. Mezi ženami je sice o něco více fanynek koček, ale celkově je pes bližší 3/4 lidí.   
  • Upozornění, že můžete navštívit úředníky živnostenského úřadu i mimo úřední hodiny, má na webu 33 z 205 obcí.    
  • Pravděpodobnost, že se člověk rozvede, je zhruba fifty fifty. Rozpadem končí téměř 50 % manželství.    
  • V ČR je nejméně nehod v Jihočeském kraji, ve srovnání s Evropou ale máme ještě co dohánět.    
  • Rozbalovat dárky chceme pod pravým vánočním stromečkem. Vyjádřilo se tak 76 % žen a 70 % mužů.   
  • Dobré pracovní podmínky, pocit bezpečí a dostupná zdravotní péče, to je pro spokojený život podle veřejnosti nejvíc.   
  • Stěhovat se kvůli lepší práci? Na to by si troufla zhruba polovina Čechů.   
  • Jak hodnotí lidé bezbariérový přístup? Obchody a nákupní zóny dostaly jedničku, ale úřady nebo MHD mají co zlepšovat!   
  • Lidé se dnes berou ve vyšším věku a přibývá sňatků, kde jsou nevěsty starší než ženich.   
  • Kde jsou lidé s výší výplaty spokojeni nejvíce? Překvapivě ne v Praze, ale ve Středočeském kraji.   
  • V podílu větších zaměstnavatelů (s min. 50 zaměstnanci) vede Praha, Vysočina se však na ni s 0,59 % směle dotahuje!    
  • Mezi bariéry v podnikání SME patří daňová a administrativní zátěž a časté legislativní změny.   
  • Podnikaví cizinci svůj byznys nikam nepřesunuli, opět jich je nejvíc v Chebu, Ostrově a Tachově   
  • Televize už dnešní mladé netáhne, pravidelně ji sleduje jen asi polovina. Nad 45 let sleduje televizi 70 % lidí.   
  • Sjednat si schůzku na úřadě mimo úřední hodiny je čím dál snažší.V posledních 5 letech tuto možnost zavedlo 18 radnic.   
  • Když nepočítáme Prahu,nejpodnikavější obyvatele má STČ kraj. Na 1.místo se dostal teprve loni,když předběhl Liberecko.   
  • Je v Praze blaze? Pražané jsou spokojenější než lidé odjinud, až na bezpečnost a živ.prostředí.    
Domovská stránka >> NAPSALI O NÁS >> Vítězná banka předstihla druhou ČSOB jen o setiny procenta, bankovním inovátorem je Fio, pojišťovacím Allianz

Vítězná banka předstihla druhou ČSOB jen o setiny procenta, bankovním inovátorem je Fio, pojišťovacím Allianz

Mezi jednadvaceti bankovními ústavy v Česku zvítězila v rámci výzkumu Nejlepší banka 2012 cena Hospodářských novin Komerční banka. Nejlepší pojišťovnou 2012 se stala ING Životní pojišťovna, která porazila dalších 24 pojišťovacích domů.

Výzkum hodnotí v případě bank více než 250 různých kritérií, v případě pojišťoven přes 100. Patří mezi ně nejen finanční výsledky, náklady na účet, úroky či výše pojistného, ale i schopnost komunikovat a klientská dostupnost.

Pořadí v čele žebříčku bylo přitom letos velmi těsné. Vítěznou Komerční banku dělily od druhé ČSOB pouhé tři setiny procenta. Další banky včetně loňské vítězky UniCredit si už zachovaly větší odstup. Komerční bance i ČSOB pomohl na vrchol žebříčku především jejich přínos pro akcionáře. Tuto kategorii ovládla ČSOB s Komerční bankou v těsném závěsu. Komerční bance se dařilo nejvíce v nákladovosti. Měla vůbec nejnižší náklady v poměru k zisku ze všech bank. Dobré hodnocení získala, i co se týče výše úroků. Tuto kategorii ovládla internetová Zuno, ta se však do celkového hodnocení nedostala, protože ji nebylo možné v řadě kritérií hodnotit. Do celkového hodnocení nepostoupily ty instituce, které nemohly být hodnoceny alespoň za dvě třetiny sledovaných položek. Z celkového hodnocení tak z tohoto důvodu vypadly i další menší banky.

Nejpřívětivější pro klienty je Poštovní spořitelna Nejlepší pojišťovna ING Životní pojišťovna bodovala v komunikaci, ale i co se týče výše pojistného v životním pojištění.

Životní pojišťovna ING se kromě celkového vítězství stala i nejpřívětivější pojišťovnou pro klienty. Do tohoto hodnocení se započítává hlavně přístup ke klientům či dostupnost bank a pojišťoven. První příčku obsadila v takzvaném mystery shoppingu, při kterém hodnotitel kvality služeb vystupuje jako normální zákazník.

Mezi bankami byla stejně jako v minulém ročníku pro klienty nejpřívětivější Poštovní spořitelna, která bodovala v kategoriích komunikace, ale i nákladů na účet, kde ji předstihly jen banky Fio a Zuno. Fio banka si však nese prvenství v hlasování veřejnosti o nejlepší bankovní inovaci. Tento titul získala díky aplikaci pro smartbanking – tedy ovládání bankovního účtu pomocí chytrých telefonů nebo tabletů. Šlo vůbec o první domácí aplikaci pro smartbanking. Že je o elektronické služby a chytré technologie velký zájem, potvrzuje i to, že na druhém místě se v inovacích umístila Komerční banka s bezkontaktní mobilní platbou. V pojišťovnictví zvítězila se svým pojištěním pro ženy Allianz. Hlasující vybírali nejinovativnější produkty z 18 pojišťoven a 17 bank.

Banky se učí lépe komunikovat V letošním ročníku se proti loňsku mírně změnilo hodnocení nákladů na běžný účet, kde bylo vytvořeno zcela nové rozdělení klientů. „Přestože je výzkum založen na tvrdých datech, zajímavé výsledky vyplynuly také z takzvaných měkkých faktorů, třeba vstřícnosti hodnocených institucí při komunikaci. Slabinu jsme objevili kupříkladu u poděkování pojišťoven za zájem o služby v rámci e-mailové korespondence. Zaznamenali jsme jej jen u třetiny institucí. S oslovováním klienta jeho rodným jménem v průběhu hovoru na infolince se setkáte ještě méně, a to u bank i pojišťoven,“ říká Radka Krůtová z firmy Datank, která data analyzovala. Vyhlašovatelem soutěže jsou Hospodářské noviny. Partnery jsou společnosti KPMG a IBM.