• Konkurence na trhu práce slábne. Největší šanci najít volné místo mají lidé z Plzeňska. Naopak je tomu na Ústecku.   
  • Nejčistší vzduch je na Vysočině. Ústecko se znečištěním bojuje, ale docela úspěšně. Z krajů se zlepšilo nejvíc.    
  • Nebojíte se někdy, že váš dotaz spadne do spamu? Víc než ½ bank a pojišťoven vám pošle potvrzení, že zprávu obdrželi.   
  • Češi jsou národ pejskařů. Mezi ženami je sice o něco více fanynek koček, ale celkově je pes bližší 3/4 lidí.   
  • Upozornění, že můžete navštívit úředníky živnostenského úřadu i mimo úřední hodiny, má na webu 33 z 205 obcí.    
  • Pravděpodobnost, že se člověk rozvede, je zhruba fifty fifty. Rozpadem končí téměř 50 % manželství.    
  • V ČR je nejméně nehod v Jihočeském kraji, ve srovnání s Evropou ale máme ještě co dohánět.    
  • Rozbalovat dárky chceme pod pravým vánočním stromečkem. Vyjádřilo se tak 76 % žen a 70 % mužů.   
  • Dobré pracovní podmínky, pocit bezpečí a dostupná zdravotní péče, to je pro spokojený život podle veřejnosti nejvíc.   
  • Stěhovat se kvůli lepší práci? Na to by si troufla zhruba polovina Čechů.   
  • Jak hodnotí lidé bezbariérový přístup? Obchody a nákupní zóny dostaly jedničku, ale úřady nebo MHD mají co zlepšovat!   
  • Lidé se dnes berou ve vyšším věku a přibývá sňatků, kde jsou nevěsty starší než ženich.   
  • Kde jsou lidé s výší výplaty spokojeni nejvíce? Překvapivě ne v Praze, ale ve Středočeském kraji.   
  • V podílu větších zaměstnavatelů (s min. 50 zaměstnanci) vede Praha, Vysočina se však na ni s 0,59 % směle dotahuje!    
  • Mezi bariéry v podnikání SME patří daňová a administrativní zátěž a časté legislativní změny.   
  • Podnikaví cizinci svůj byznys nikam nepřesunuli, opět jich je nejvíc v Chebu, Ostrově a Tachově   
  • Televize už dnešní mladé netáhne, pravidelně ji sleduje jen asi polovina. Nad 45 let sleduje televizi 70 % lidí.   
  • Sjednat si schůzku na úřadě mimo úřední hodiny je čím dál snažší.V posledních 5 letech tuto možnost zavedlo 18 radnic.   
  • Když nepočítáme Prahu,nejpodnikavější obyvatele má STČ kraj. Na 1.místo se dostal teprve loni,když předběhl Liberecko.   
  • Je v Praze blaze? Pražané jsou spokojenější než lidé odjinud, až na bezpečnost a živ.prostředí.    
Domovská stránka >> Nejlepší podmínky pro podnikání nabízí na Vysočině Pelhřimov

Nejlepší podmínky pro podnikání nabízí na Vysočině Pelhřimov

Srovnávací výzkum Město pro byznys hodnotí letos již podeváté podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností v České republice. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. A právě díky výborným výsledkům v obou hodnocených oblastech se podnikatelsky nejpřívětivějším městem Kraje Vysočina stalo města Pelhřimov a přerušilo tak dlouhodobou nadvládu Humpolce, který se musel spokojit s druhým místem. Pořadí výzkumu se vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku.

Pelhřimov? Komplexní město podnikání zaslíbené

Pelhřimov se na první místo vyšvihl především díky největšímu podílu podnikatelů, nejnižší dlouhodobé nezaměstnanosti, nejnižším nákladům na dluhovou službu a také úspěšnému čerpání dotací z Evropské unie. Zasloužené první místo podtrhují také vysoké kapitálové výdaje, jejichž výše potvrzuje kvalitní hospodaření radnice a snahu neustále investovat do dalšího rozvoje města a podnikatelského prostředí v něm. Radnice však nevyčnívá pouze v ekonomických údajích. Podnikatelé jistě ocení také nízko nastavené poplatky včetně koeficientu daně z nemovitosti.

Humpolec i Jihlava nabízejí skvělé podnikatelské prostředí

Humpolec se po dlouholeté nadvládě musel smířit s druhým místem, to však neznamená, že již není kvalitním městem pro byznys. Město tradičně patří k obvodům s vysokým podílem podnikatelů, firem a velkých zaměstnavatelů. Stejně tak může Humpolec nabídnout dostatečný počet kvalifikovaných zaměstnanců, protože nabízí vysoký podíl učňů a studentů v odborném vzdělávání. Třetí Jihlava ostatní převyšuje především přístupem radnice.  Konkrétně v kritériích, která se týkají hospodaření a finanční stability města. Úspěšné čerpání evropských dotací, vysoké kapitálové výdaje a skvělé hodnocení ukazatele iRating. To vše dokazuje, že Jihlava je rozvoji podnikání více než nakloněna.

Investičně atraktivním regionem vyhlášena Třebíč

Agentura CzechInvest vyhlásila v rámci devátého ročníku výzkumu Město pro byznys novou kategorii nazvanou Investičně atraktivní region. Cílem nové kategorie je prezentovat úspěšné příklady obcí v České republice, které efektivně spolupracují s podnikatelskou sférou na hospodářském a investičním rozvoji regionu. „Města a obce mnohdy nevěnují podnikatelskému prostředí dostatečnou pozornost. Je zde ale řada těch, kteří mají upřímnou snahu podnikatelům a investorům pomáhat, a to nejen těm stávajícím, ale i těm, kteří jednou mohou do lokality přijít nebo v ní vyrůst. Usoudili jsme, že by bylo dobré z pozice agentury pro podporu podnikání a investic toto úsilí a vynaložené prostředky ocenit a poukázat na dobrou praxi. A přestože může být jen pro každý kraj jen jeden vítěz, dobrých praxí bylo hned několik,“ popsal novou kategorii výzkumu Adam Joura, ředitel regionální kanceláře agentury CzechInvest pro Kraj Vysočina.

Vítězem prvního ročníku se na Vysočině stala Třebíč. „Město Třebíč má za sebou rozjezd ambiciózní incomingové kampaně, což porota hodnotila velmi kladně, mimo jiné pro komplexnost aktivit pro podporu podnikatelů a investorů. Pozornost vzbudil také nový akční plán města a infrastrukturní projekty. Třebíč byla také oceněna za svoji otevřenost v komunikaci s podnikateli,“ okomentoval vítězě Adam Joura a dodal radu pro další města a obce. „Základem úspěchu při podpoře podnikání a investic je na jedné straně ochota vidět, slyšet a vnímat a na straně druhé odhodlaně, moudře a vytrvale konat a komunikovat. Podnikatelé své zájmy zpravidla hlasitě hájí. Jejich zájmy prosazují také organizace, které je sdružují, a CzechInvest, který má navíc i mezinárodní investiční optiku. V řešeních je dobré být kreativní, ale není nutné objevovat Ameriku. Některé osvědčené modely rádi nabídneme, i proto jsme v regionech. Konečně komunikace s podnikateli a veřejností již závisí na politickém umu představitelů municipalit. Nejen k tomu jim přeji hodně energie.“

Vyhlašovatelem výzkumu je společnost Communa a deník Deník, hlavním partnerem společnost Škoda Transportation, partnery jsou Svaz měst a obcí ČR, CzechInvest a Microsoft Česká republika, odborným garantem CRIF - Czech Credit Bureau, zpracovatelem dat agentura Datank.