• Konkurence na trhu práce slábne. Největší šanci najít volné místo mají lidé z Plzeňska. Naopak je tomu na Ústecku.   
  • Nejčistší vzduch je na Vysočině. Ústecko se znečištěním bojuje, ale docela úspěšně. Z krajů se zlepšilo nejvíc.    
  • Nebojíte se někdy, že váš dotaz spadne do spamu? Víc než ½ bank a pojišťoven vám pošle potvrzení, že zprávu obdrželi.   
  • Češi jsou národ pejskařů. Mezi ženami je sice o něco více fanynek koček, ale celkově je pes bližší 3/4 lidí.   
  • Upozornění, že můžete navštívit úředníky živnostenského úřadu i mimo úřední hodiny, má na webu 33 z 205 obcí.    
  • Pravděpodobnost, že se člověk rozvede, je zhruba fifty fifty. Rozpadem končí téměř 50 % manželství.    
  • V ČR je nejméně nehod v Jihočeském kraji, ve srovnání s Evropou ale máme ještě co dohánět.    
  • Rozbalovat dárky chceme pod pravým vánočním stromečkem. Vyjádřilo se tak 76 % žen a 70 % mužů.   
  • Dobré pracovní podmínky, pocit bezpečí a dostupná zdravotní péče, to je pro spokojený život podle veřejnosti nejvíc.   
  • Stěhovat se kvůli lepší práci? Na to by si troufla zhruba polovina Čechů.   
  • Jak hodnotí lidé bezbariérový přístup? Obchody a nákupní zóny dostaly jedničku, ale úřady nebo MHD mají co zlepšovat!   
  • Lidé se dnes berou ve vyšším věku a přibývá sňatků, kde jsou nevěsty starší než ženich.   
  • Kde jsou lidé s výší výplaty spokojeni nejvíce? Překvapivě ne v Praze, ale ve Středočeském kraji.   
  • V podílu větších zaměstnavatelů (s min. 50 zaměstnanci) vede Praha, Vysočina se však na ni s 0,59 % směle dotahuje!    
  • Mezi bariéry v podnikání SME patří daňová a administrativní zátěž a časté legislativní změny.   
  • Podnikaví cizinci svůj byznys nikam nepřesunuli, opět jich je nejvíc v Chebu, Ostrově a Tachově   
  • Televize už dnešní mladé netáhne, pravidelně ji sleduje jen asi polovina. Nad 45 let sleduje televizi 70 % lidí.   
  • Sjednat si schůzku na úřadě mimo úřední hodiny je čím dál snažší.V posledních 5 letech tuto možnost zavedlo 18 radnic.   
  • Když nepočítáme Prahu,nejpodnikavější obyvatele má STČ kraj. Na 1.místo se dostal teprve loni,když předběhl Liberecko.   
  • Je v Praze blaze? Pražané jsou spokojenější než lidé odjinud, až na bezpečnost a živ.prostředí.    
Domovská stránka >> Nejlepší místo pro podnikání v jižních Čechách? Jindřichův Hradec obhájil svou dominantní pozici!

Nejlepší místo pro podnikání v jižních Čechách? Jindřichův Hradec obhájil svou dominantní pozici!

Srovnávací výzkum Město pro byznys hodnotí letos již podeváté podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností v České republice. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. A právě ve druhé jmenované oblasti, kterou může radnice přímo ovlivnit, Jindřichův Hradec exceloval. Pořadí výzkumu se vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku.

Jindřichův Hradec obhájil titul Město pro byznys

Vítězný Jindřichův Hradec se umisťuje na předních příčkách zejména v kritériích přístupů veřejné sféry. Nejlepší obsah webových stránek z pohledu podnikatelů, rozsah úředních hodin živnostenského úřadu a za vodné a stočné zde podnikatelé zaplatí vůbec nejméně v celém kraji. Není to však pouze přístup radnice, ale také ekonomické ukazatele, které dělají z Jindřichova Hradce město byznysu zaslíbené. Kvalitní hospodaření radnice dokazuje skvělé hodnocení ukazatele iRatingu, který kalkuluje také se zadlužeností radnice, a vysoké výdaje na podporu a rozvoj veřejné dopravy.

Písek a Třeboň jsou příslibem kvalifikovaných zaměstnanců

Písek má nejníže nastavené téměř všechny podnikatelské poplatky a kvalitně je ukazatelem iRatingu hodnoceno také hospodaření města. Třetí Třeboň se vyznačuje především meziročním nárůstem ekonomických subjektů a velkým podílem kapitálových výdajů. Co však mají obě města společné, je vysoký počet studentů a učňů v odborném vzdělávání. Tento fakt může být pozitivním příslibem pro podnikatele, který jim v budoucnu přinese dostatek kvalifikovaných zaměstnanců.

Investičně atraktivní region? V jižních Čechách jsou to Prachatice

Agentura CzechInvest vyhlásila v rámci devátého ročníku výzkumu Město pro byznys novou kategorii nazvanou Investičně atraktivní region. Cílem nové kategorie je prezentovat úspěšné příklady obcí v České republice, které efektivně spolupracují s podnikatelskou sférou na hospodářském a investičním rozvoji regionu. „Prostřednictvím této kategorie jsme chtěli ocenit města, která se aktivně podílejí na zlepšování podmínek pro vstup nových investorů nebo na rozvoji stávajícího podnikatelského prostředí. Mezi hodnocenými ukazateli byla například nabídka podnikatelských nemovitostí, či dostupnost kvalifikované pracovní síly. Neméně důležitou je ale i otevřenost radnice vůči podnikatelským subjektům nebo aktivita města v oblasti školství. Všechny tyto faktory dohromady pak ovlivňují investiční atraktivitu regionu,“ popsala novou kategorii výzkumu Radka Rajnochová, ředitelka jihočeské kanceláře agentury CzechInvest.

Vítězem prvního ročníku se v Jihočeském kraji staly Prachatice. „Prachatice se mohou pochlubit aktuální strategií města, která zahrnuje i opatření na podporu podnikání a rozvoj podnikatelského prostředí. Zástupci místní podnikatelské sféry jsou aktivně zapojováni do veřejných zakázek, což se pozitivně projevuje na výši zaměstnanosti v regionu. Zaměstnanost podporuje město i tím, že nabízí možnost přidělení městských bytů zaměstnancům prachatických podniků. Velice kladně hodnotitelé vnímali i podporu města v oblasti školství. Radnice podporuje školy nejen prostřednictvím investic do školské infrastruktury, ale především jim pomáhá při navazování spolupráce s firmami. Prachatice mohou být vzorem pro další města,“ okomentovala vítězné město Radka Rajnochová a dodala více i k ostatním městům regionu. „V prvním ročníku naší soutěže se nám sešly velmi kvalitní přihlášky, ze kterých je patrné, že se všechna přihlášená města vydala tím správným směrem. Jsou otevřená vůči podnikatelské sféře a zaměřují se na odbornou přípravu žáků a studentů. Možný prostor pro zlepšení vidím ve zýšení efektivity jednotlivých aktivit. Ty jsou často roztříštěné a chybí jim centrální řízení. Do budoucna bych městům doporučila zaměřit se rovněž na zajištění atraktivního bydlení a pestré škály služeb pro obyvatele.“

Vyhlašovatelem výzkumu je společnost Communa a deník Deník, hlavním partnerem společnost Škoda Transportation, partnery jsou Svaz měst a obcí ČR, CzechInvest a Microsoft Česká republika, odborným garantem CRIF - Czech Credit Bureau, zpracovatelem dat agentura Datank.